‘Flinke kritiek op keuzes van Noa Lang’

VoetballerAad de Mos heeft zich onlangs uitgelaten over Noa Lang. In zijn optiek heeft de vleugelaanvaller de laatste jaren namelijk niet de meest verstandige keuzes gemaakt. Zo zou hij het financiele aspect boven het sportieve stellen.

Hij verkaste medio 2025 voor veel geld van PSV naar Napoli. “De trainer daar, Conte, wilde ‘m niet hebben. Je moet hem helemaal nieuwe dingen laten doen, omdat Napoli zo verdedigend speelt, op de counter. Dat is zijn goed recht, hè? Het is een Italiaan. Die hebben daar geen moeite mee. Maar het is niets voor Lang”, vertelt De Mos in Heet van de Herdgang, een podcast van het Eindhovens Dagblad.

“Dan gaat-ie naar Galatasaray en daar wordt het ook helemaal niks. Er zijn daar betere spelers dan hij op dat moment. Dan kies je dus blijkbaar niet voor je sportieve carrière, maar voor het financiële. Dat is zonde. Later heeft hij z’n centjes, dat is goed, maar je kan níet tegen je kleinkinderen zeggen: kijk eens wat opa allemaal gedaan heeft.”

“Had meer uit zijn loopbaan moeten halen”

Volgens De Mos had Lang (27) ‘zeker’ meer uit zijn loopbaan kunnen en moeten halen. “Bij Club Brugge wilden ze hem graag hebben. Daar was hij gelukkig. PSV wilde hem graag hebben. Ze betaalden een bak geld voor hem en hij liet het daar zien. Het zal tussen z’n oren niet goed zitten, denk ik, op zo’n moment.”

Lang behoort momenteel tot de 23-koppige selectie van Nederland op het WK. Onduidelijk is of hij komend seizoen terugkeert bij Napoli, dat hem afgelopen halfjaar stalde bij Galatasaray.

Het bericht ‘Flinke kritiek op keuzes van Noa Lang’ verscheen eerst op Voetbalvisie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *