‘Brian Brobbey zet de Nederlandse pers op haar plek’

Oranje voetballenAfgelopen zaterdag gaf Brian Brobbey zijn visitekaartje af in de spits van het Nederlands elftal. Er werd met 5-1 gewonnen van Zweden en de 24-jarige spits was goed voor twee doelpunten. Volgens hem was zijn eerste treffer vooral het gevolg van geluk.

Na afloop reageert Brobbey op een vraag van SBS 6-journalist Noa Vahle over zijn afwerking en gevoel voor de bal: “Bij die eerste goal zag ik de bal eerlijk gezegd niet, dus dat was een goed tikkie van me.”

“Brian Brobbey geeft zijn visitekaartje af”

De spits, die afgelopen zomer de overstap maakte van Ajax naar Sunderland voor zo’n twintig miljoen euro, ontwikkelde zich in Engeland tot basisspeler. Op de vraag of hij gegroeid is als speler en persoon, is Brobbey duidelijk: “Ik ben natuurlijk buiten mijn comfortzone gegaan: uit Amsterdam bij mijn nieuwe cluppie Sunderland. Nieuwe mensen leren kennen. Alles was nieuw voor me.”

Volgens de spits is hij niet alleen voetballend, maar ook mentaal sterker geworden: “Ja, zeker weten. Ik kan me nog herinneren dat jullie (Nederlandse media, red.) mij gingen afmaken. Ik zeg het gewoon”, aldus een duidelijke Brian Brobbey.

Het bericht ‘Brian Brobbey zet de Nederlandse pers op haar plek’ verscheen eerst op Voetbalvisie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *